onsdag 15 januari 2014

nu jävlar, träningsblogg blev vi ja

Först och främst vill jag säga att detta inlägg handlar om mig, min kropp och mina mål. Inte vad som är rätt för andra eller att jag försöker visa någon mall för hur man " ska " se ut. Som jag skrivit så många gånger tidigare, alla människor är olika, byggda på olika sätt, har olika förutsättningar och den anda man ska jämföra sig med är sig själv. 

Mina mål sätter jag utifrån vad jag vet att jag kan och vad jag visat tidigare. Sedan ångesten kommit tillbaka mer och mer i mitt liv så har jag blivit rädd för att träna, rädd för att gå själv, rädd för att inte kunna andas. Det har resulterat i mindre träning - ohälsosammare kropp. 

Min kropp fungerar så, tränar jag inte, går jag upp i vikt, precis som tränar jag, tappar jag vikt väldigt fort. Egentligen vill jag inte gå ner i vikt nu, har fått lite ass som jag aldrig haft tidigare och det tycker jag bara är bra. Tycker det är snyggt med former, men vill gärna bli mer fit, fast och allra helst leva hälsosammare så man får ett friskare liv. 

Är så jävla taggad på en förändring nu, har redan börjat med powerwalks och tänker förändra min kost. Inga onyttigheter och endast alkohol vid få tillfällen. Jag vet att jag klarar detta för jag har gjort det förut. 

Tänker skriva ut hela resan här och se hur lång tid det tar för förändring. Lets do it!!! 


 

Inga kommentarer: