lördag 18 januari 2014

Always

Jag fastnade på denhär bilden och det brann till bakom mina ögon, allt som vi varit med om forsade snabbt i mitt huvud och jag kunde inte låta bli att bli tårögd. Jag tror att vi är menade att vara med varandra, det finns så många tecken på det. Jag vet att du är min skyddsängel, det som varit menat för mig och mitt liv. Det jag behövde för att orka lite till och börja om. 

Jag vet inte hur jag med ord ska förklara hur fantastisk denna person är, min partner, sambo och livskamrat. Att han är min, ni ska bara veta hur ofta jag tackar för det. 

Jag brukade drömma om någon som du, att någon gång, skulle någon som du, som bryr sig om allt jag gör, som ser på mig som om jag är den vackraste utav alla människor, någon sån, som channing tatum i dear john, eller som i the notebook. Någon som dom, någon sådan kärlek. Jag drömde om det ofta. Än idag månader efter att vi har varit tillsammans kan jag inte förstå att du är min, jag kan inte förstå att min dröm blev sann, att det som bara finns på film, är min verklighet. 

Jag har aldrig träffat någon som bryr sig så som du gör, som tar hand om människor så som du. Som alltid finns där. Den trevligaste människan som vandrar på denna jord. När jag ser på dig, hur du för dig, värmen som kommer över mig, stoltheten över att det är min hand du kommer hålla när vi går härifrån. 

Hur du pratar om mig, med mig, hur du alltid försöker få mig glad, hur du finns där även fast du inte vet hur, att du alltid ställer upp på mig 100 %. Men mest utav allt, att du stått ut med saker, att du torkat mina tårar när jag gråtit över någon annan, att du hållt mig som hårdast när jag förtjänat det minst, att du låtit saker ta sin tid, att du litat på mig så som jag litar på dig. 

Jag skulle också vilja tacka dig, för att du fått mig att förstå vad kärlek verkligen betyder, hur det ska kännas när man håller någons hand, hur man känner sig respekterad och hur man inte sviker förtroende. Jag var ett vrak när du träffade mig, men du, har läkt mig på så många sätt och gör det varje dag. 

Att ens skriva om dig, gör mig tårögd, vår kärlek ger mig lyckotårar. Jag vet så långt in i mitt hjärta att vi aldrig kommer ge upp, jag kommer aldrig sluta kämpa för oss. För jag vet att ingen annan kan älska mig som du, för ingen annan vet hur. 

Inga kommentarer: