måndag 23 december 2013

full rulle idag

Imorse vaknade jag av att alla julsaker åkt ner i backen, att sova med öppet fönster är ingen hit. Inte mycket att göra åt saken, men fick lite panik- vaknande.

Käkat frukost och druckit kaffe, ska göra lite minipåsar med det jag bakat och ge till mormor då vi har " lilla julafton" med henne idag. Byta julklappar och fika lite. Hon är drottningen av att baka så känns inte mer än rätt att hon får smaka på vad man bakat. Är jag med i julbaksmästarna nu helt plötsligt?? haha.

Dagen då, jo, ska möta upp mamma och rick på stan vid 12 och handla julklappar, luncha och sen vidare till mormor dåra. Måste köpa hårfärg också. Mitt hår ser ut som en bombnedslag men det får gå. 

Ska köpa julgran så fort gustav slutat och hämta julpynt sen ska den kläs senare ikväll efter arsenal - chelsea. Det bästa inför julafton hade ju varit om Arsenal vann. 

Vid 18.00 ska granen vid mamma kläs och sedan lite mat, ska bli kul att träffa jennifer och peter syster med familj som är nere. jobbigt dock när man vill befinna sig på flera ställen samtidigt men inte mycket att göra åt saken. Som jag skrev igår - man kan inte finnas till för alla. 

Annars är allt klart inför julen och julafton kan få komma i lugn och ro. Börjar den hemma hos pappa med lunch och sedan vidare till mamma. - skilsmässobarn vet. Julafton är egentligen en ångestbubbla. Men det blir vad man gör det till så klyschigt men sant. Har varit bitter och ledsen så många julaftonar. Tänkte testa att vara glad denna gång och se hur långt det tar mig. Längtar mest efter att få sätta på sig myskläder och tofflorna och mysa upp sig i soffan bredvid min älskade, se en julfilm och pussas. DET är julafton för mig <3 



två bilder ifrån julafton förra året då jag och min bror spexade hemma hos pappa och tog något shot för mycket, plötsligt firade vi mexikansk jul. Man gör det bästa utav alla situationer, right?

Inga kommentarer: