onsdag 18 september 2013

i mitt huvud ekar tre år

kanske var det mig det var fel på, kanske var jag inte värd att bli älskad, kanske var det ett test eller så var jag tvungen att bevisa mig. Kanske om jag ändrade på mig, sa rätt saker och gjorde rätt. Kanske var jag svår att älska, till och med svår att komma nära. Kanske trodde jag att jag gjorde allt fast att jag egentligen inte gjorde något alls

Det kanske var jag, det kanske handlade om mig, jag kanske hade fel attityd och fel kläder, kanske betedde mig fel när jag var ute och kanske drack jag för mycket. Jag kanske var osocial, korkad, respektlös, inkompetent, fet, ful, äcklig, hora. Ja jag kanske var det, är jag hora? Är jag slampig? Fjortis.. skriker jag för högt? Tänker folk verkligen att jag är blåst när jag pratar, kanske måste jag skärpa mig, kanske stå rakryggad, kanske skruvar jag på mig för mycket, kanske vacklar med blicken fram och tillbaka, kanske sa nåt dumt, ja jag sa nog något dumt, kanske utstrålar jag till alla att jag är villig att bli påsatt, kanske gör jag det, för hora, det kanske jag är.

kanske hörde jag fel, kanske kände jag fel, kanske missuppfattade jag allt. Det kanske var jag. det kanske handlade om mig.

Och jag är lycklig nu, men jag kommer aldrig glömma.

Inga kommentarer: