torsdag 24 januari 2013

Min hårhistoria

Ibland kan jag inte bestämma mig för vilken hårfärg jag vill ha. Är naturligt blond och har haft färgat underhår två ggr samt varit mörkhårig en gång när jag gick på högstadiet. Det var dock totalt fail och helt fel färg på mig. Vad jag än gjorde fick jag inte färgen att fastna.

Gick till frisören och skulle fixa till det men fick istället lila hår och där någonstans började jag fixa med mitt hår hemma. Blekte det och fick gå med oranget hår på min 9a bal. Konstigt nog brydde jag mig inte ens.

Sedan har jag varit blond tills september 2011 då jag på impuls färgade mig mörkhårig, trivdes bättre än när jag gjorde det i nian och sedan la jag i mer och mer röd färg och där är jag nu. Trivs jättebra i mitt röda hår men det krävs endel färgning och även fast jag har starkt hår sliter det.

Har funderat fram och tillbaka på om jag skall bli blond till sommaren igen eller ej. Blont naturligt hår är ju så sjukt fint enligt mig men samtidigt trivs jag i det röda.

Här är jag liten och det är alltså denna hårfärg som är min ursprungliga för folk som vill påstå annat.



Första gången jag färgade håret mörkt såg det ut såhär. ( jag i mitten) Fyfan vad man såg ut, men ha överseende haha.
Detta var då nians bal och jag hade gjort en avfärgning och blekt mitt hår. Fick gå såhär på balen. Ger mig själv en klapp på axeln såhär efteråt för jag vet många som stannat hemma och INTE gått ut sådär, allra helst inte på balen! ( jag i mitten igen)

Denhär trenden med att färgat underhåret mörkt. Jag älskade det och hade så länge, till och med två ggr färgade jag det så. Kommer ihåg hur mycket skitsnack jag hörde om det pga det var " så ute" att ha denna frisyr. Kunde inte bry mig mindre.



Detta var första gången jag någonsin gjorde något med mitt hår, la i en toning i underhåret. Så överhåret är hur mitt hår såg ut ifrån början innan jag rört det med färg.

Så har vi blondie, mitt hår blir alltid superblont under sommaren.

Och så det röda som nog fan är min favorit ändå.





Inga kommentarer: