onsdag 5 februari 2014

oinspirerad ?

Alla har dagar då dom vaknar upp och känner sig oinspirerade, trötta och vill ge upp. ibland har det sina anledningar och ibland bara är det så. 

När jag har såna dagar brukar jag oftast försöka fundera ut vad det är som tynger ner mig, om det är nåt i kroppen, dålig sömn etc.

Ibland känner man sig bara konstigt trött och orkar inte lyfta ett finger, det är då man måste hitta tillbaka motivationen. Idag är en sån dag för mig, har noll motivation till att träna även fast jag är skittaggad på det. Men får ingen lust till att börja. 


  •  Drick vatten så du inte är uttorkad, jag brukar alltid känna mig " torr " i huvudet och huvudvärk/trötthet om jag druckit dåligt med vatten. 
  • Tänk på dina mål och varför du vill nå dom, hur viktigt det är. ( det finns alltid en anledning till att man påbörjat något).
  • Tänk på hur långt du kommit och hur det kommer vara dubbelt så jobbigt att börja om ifrån början. 
  • Beröm dig själv, fastna inte i negativa tankar. Ibland är det lätt att bara se det negativa och aldrig på hur långt man kommit, ibland kan det vara bra att stanna upp och faktiskt inse att det man gör ger resultat, så man inte tröttnar.
  • Fokusera framåt, föreställ dig hur nöjd du kommer vara när du nått dina mål, hur skönt det kommer att kännas och hur glad du kommer vara att du aldrig gav upp. 
Ingen har sagt att saker är lätt, ingenting värt att ha är något du bara får i knät, man måste kämpa för att bevisa för sig själv att man kan uppnå resultat, klara av sina mål, växa som människa. 


Så vad det nu än är du vill uppnå idag, borsta av dig allt det negativa, ta ett djupt andetag och starta igång. Jag ska på med träningskläder och kicka igång min träning. Puss 





Inga kommentarer: