torsdag 16 januari 2014

lite tips, noteringar etc

Jag har alltid gillat sötsaker, i alla dess former. TYVÄRR. Mamma kan äta en ruta marabou och sen vara nöjd, det skulle aldrig hända i min värld. Därför måste jag hitta nyttiga saker att byta ut mina dåliga vanor med. Förut åt jag alltid frysta hallon så fort jag kände sötsug men även sötmandel går bra. Kesella och hallon eller någon annan frukt, får väl bli helgsnackset, annars har jag tänkt att inte gotta mig ett skit. Förutom kanske 1 sötmandel eller 2 om det krisar nu i början. 

Något annat jag måste förbättra är att DRICKA MER VATTEN, jag är så dålig på det, det kan gå en hel dag utan att jag ens tänkt tanken på att ta ett glas vatten. Så jag har kommit på lite tips till mig själv som ska göra det " roligare" att dricka vatten. 

  • Drick vatten ur vinglas eller annat fint glas
  • Ha kallt vatten i kylen så du blir påmind om det när du kollar i kylen ( vilken folk gör ofta haha)
  • Ha i citron/lime eller annat valfritt för smak
  • Drick ur suggrör!! Jag vet inte vad det är men allt blir enligt mig godare då
  • Försöka få in som rutin att ta ett glas vatten innan man går hemifrån eller när man vaknar
Något annat jag försöker vänja mig av med, ( med start igår) är att somna utan dator eller mobil. Jag har alltid sedan jag kan minnas, somnat med nattlampa eller till en serie eller med mobilen i handen. Jag vet till 100 att det stör min sömn något otroligt och att kroppen aldrig riktigt slappnar av. Igår gjorde jag mig klar för sängen och sedan låg jag på spikmattan en stund och bara chillade ner, kollade entourage tills jag blev lite trött och sedan stängde jag ner datorn, la ifrån mig telefonen och försökte slappna av i varenda muskel och sova. Det tog lite tid men jag klarade det! 

Tänkte många ggr " nej nu skiter jag fan i detta och sätter på ett avsnitt till" men ändå så vet jag att ger man upp skiter man i att fortsätta nästa dag. Så ajja bajja. 

Nu blev detta ett långt inlägg men det är mycket förändringar för ett bättre liv som ska ske och detta e min dagbok. Pussis

Dont fucking worry be fucking happy!!!!!!!!

 

Inga kommentarer: