onsdag 18 december 2013

Tankens kraft

Vaknade upp imorse och kände liksom nej, jag ska bli lite mer boss, lite mer fuck off och lite bättre självförtoende. Inte gå i taket av en finne i pannan eller lacka ur för att man gått upp nåt kilo, för det har jag och det vet jag men det är okej med mig. Jag trivs i mig själv bättre än jag någonsin gjort men igår blev jag deppig och ledsen för vinterhalvåret gör en sån. Eller iallafall mig. 

Man känner sig blek, ofräsch, torr och halvfet. Men så tänkte jag om efter ett tag. Varför ska jag känna så? Jag är ju vacker. Det är inte solen som gör mig fin det är jag och mitt inte. Tankens kraft har nog ganska stor innebörd iallafall i mitt liv.  Jag ska börja tänka mer positivt och förbättra mig med tankens kraft istället för att bara fokusera på det negativa. Jag tror man lätt fastnar där och sen skiter i allt det bra om sig själv. 

Stor ändring ska det bli och självklart träning och välmående. Detta ska bli en bra jul har jag bestämt. En lugn mysig och skön jul utan hets och dåligt samvete. 

Nu ska jag gå upp och träna lite, dricka massor med vatten och ta en dusch. 

Inga kommentarer: