fredag 8 mars 2013

Min mamma

Min mamma är verkligen min hjälte. På så många plan. Jag vet faktiskt inte vart i livet jag hade varit utan henne. Hon är inte bara min mamma utan även min bästa vän, nog mer min bästa vän än mamma i vissa lägen. Det har alltid varit så. Jag har lika roligt med henne som jag har med mina vänner.

Hon har lyft mig så många gånger och hjälpt mig så mycket när andra kanske hade gett upp. Jag kommer alltid att vara henne evigt tacksam för allting som hon gjort för mig.

Många har sagt, att jag har haft svårt att släppa min mamma, som en slags mammagris. Men det handlar inte om det, många kanske skäms över sina föräldrar, eller inte umgås med dom. Men jag och min mamma har en sån speciell relation. Jag skulle ofta välja att hellre umgås med min mamma än kanske andra saker just för att det ger mig så mycket.

Vissa kanske inte förstår sig på, andra kanske kan relatera. Men jag är sjukt tacksam för att det är såhär och att det varit så hela mitt liv. Något jag kommer vilja ha med mina barn i framtiden. Om jag kan vara hälften så bra mamma som min mamma varit emot mig kommer jag vara nöjd. En riktig hjälte, en klippa att luta sig emot. 

Ställt upp och funnits där för både mig och min bror när man blivit sviken av andra parten. Evig kärlek till en stark ensamstående mamma som visat mig kärlek och respekt. 


 

Inga kommentarer: